Friday, 30 July 2021

SAMPAI BILA BIARKAN MeLAYU DIJAJAH?

SAMPAI BILA BIARKAN MeLAYU DIJAJAH? [SUMBER ASAL]


Sejarah Melayu,KISAH ALAM NUSANTARA,Panji Alam Nusantara,amalan menyalahi aqidah,FAKTA PEPERANGAN, Melayu, mudah lupa dijajah, Melayu mudah lupa, bangsa Melayu, tanah Melayu, Malayau, Malacca, bani ta MIM, Melayu berdaulat, Freemason, Melayu Freemason

Dulu-dulu Almarhum Abah saya pernah bercerita,

Pak dulu masa Jepun memerintah, Pak soghok-soghok makan ubi kayu. Kalau ada beghaih, kena bunuh." Saya sedih mendengarnya. 


Hendak makan di negara sendiri pun dicatu macam hamba abdi peminta sedekah! 


Ada beras, semua kena bagi kepada tentera Jepun. Betapa zalimnya Jepun saat itu pada bangsa kita bangsa MELAYU! 


TAPI MALAYSIA pernah berkiblatkan Jepun pada satu masa dahulu bilamana seorang pengkhianat negara telah samakan masa di Malaysia ikut masa negara Jepun. Ramai kita semua bangga sangat. Tanpa siapa tahu dialah bapa Freemason pertama di Malaysia ni


Penjajah memang habitnya menjajah. Pengkhianat bangsa, agama dan negara dari kalangan Melayu sendiri yang merelakan diri menjadi pengkhianat untuk memudahkan penjajah terus menjajah TANAH MELAYU sehingga ke hari ini. 


Bukan salah siapa. Salah mereka yang mengkhianati agama, bangsa dan negara. Samalah seperti Pastor Malaysia yang merelakan diri terus berada dalam Gerakan Missionary Kristian juga Coach yang rela diri kompromi dengan Syiah dan syirik kesesatan yang nyata.  


Lihat contohlah, Datum Square di Jelatek. Harganya RM1.7 billion. Tetapi telah diJUAL kepada bangsa asing RM700,000 sahaja? Sedangkan itulah dulu-dulunya tanah Melayu warga Keramat dan Kampung Baru. 


Lihat pula kompleks MSN di hadapan Asrama Felda di Setiawangsa. Dulu-dulu tempat latihan dan Pertandingan Memanah Antarabangsa. Seorang Trainer Archery sendiri beritahu saya, beliau berada di situ sehingga bulan tujuh tahun Dua Ribu Dua Puluh Satu ini sahaja. 


Kerana tanah itu telah dijual tanpa imbal-balik wang. Hanya bertukar ganti tanah sahaja di Nilai oleh Menteri yang mengendalikan tanah ketika itu. Bangsa Melayu yang diamanahkan tidak berbuat apa-apa pun. Hanya sibuk mengira duit beberapa ringgit ringgit yang dapat sahaja. Hasil tukar-ganti tanah kepada tanah.


Ini semua kerja gila pengkhianat bangsa, agama dan negara tanah air tercinta. Berjawablah semuanya nanti di AKHIRAT SANA.


Contoh tanah dirampas dan dijual.


Asal kampung saya, Pulau Pinang. Menetap di Kuala Lumpur selepas lahir 15 hari. Abah bawa ke sini sebab khianat juga. Berebut harta tanah di kampung Almarhumah Abah saya. Jadilah saya orang Bandar. 


Almarhum Abah pernah maklumkan,


Masa hang lahiaq 15 hari, malam-malam Pak bungkuih pakaian, Pak teghuih bawak hang dengan Mak Hang mai sini (Bukit Tembusu). Pak malaih beghebut tanah ghumah Pak kat rumah Tok Teh. Biaq pi lah depa nak ambik, ambiklah." Abah memang pelembut Dan kuat beralah.


Tiga bulan Abah sudah meninggal baru saya tahu siapa yang dengki khianat kepada Almarhum Abah dan Almarhumah Emak saya. Sepupu saya Abang Lan cakap,

Tak apalah, hang percaya satu perkara ja. Kalau memang itu rezeki hang, tanah tu takkan ke mana". Jadi saya biarkan sahaja. 

Tak kuasalah saya hendak berebutkan hartanah. Lagipun saya sekeluarga sudah ada rumah sendiri. Pengkhianat pun sudah meninggal dunia. 


Ada juga yang beronar, pinjam duit Almarhum Abah saya untuk kenduri kahwinnya. Sehingga Almarhum Abah saya meninggal masih berbaki tidak dilangsai.


Abah penyabar. Abah selalu cakap,

Biaq pi lah depa. Pak dah halalkan". Sebagai anak sulung, hati memang marah tapi serah sahaja semuanya kepada Allah.


Kehidupan mereka yang buat perangai memang berantakan tidak aman damai kerana buat perangai sungguh kepada Almarhum Abah, Almarhumah Emak saya dan kami sekeluarga.


Khianat itu di mana-mana sahaja


Sudah lama kedengaran banyak tanah Melayu di Pulau Pinang diambil, dirampas dan dijual. Termasuklah tanah peninggalan Almarhumah Nenek saya di hujung airport, Bayan Lepas. 


Wang panggu Almarhumah Nenek saya untuk Almarhumah Emak saya sampai ke hari ini adik-beradik tiri Emak saya senyapkan sahaja.


Kerana harta sanggup mereka menjadi pengkhianat. Saya malas hendak berfikir. Serah semuanya kepada Allah. Berjawablah mereka dengan Allah SWT nanti kerna khianat kepada Almarhum Abah Dan Almarhumah Emak saya.


Melayu, mudah lupa dijajah, Melayu mudah lupa, bangsa Melayu, tanah Melayu, Malayau, Malacca, bani ta MIM, Melayu berdaulat, Freemason, Melayu Freemason
Kalau sudah keturunan komunis, sampai bila-bila pun berhati komunis.


Kerana tamak haloba, banyak tanah sudah dijajah, dijual dan diberi kepada orang luar. Pihak berkuasa telah merampas hak milik rakyat terutamanya bangsa Melayu dengan menggantikan kepada rumah kos murah kepada mereka yang menetap di tanah telah dijual atau dirampas itu.


Saya tidak mahu ambil peduli kerana saya sudah ada rumah sendiri. Saya bahagia di samping suami dan anak-anak kami berlima. Alhamdulillah. 


Musuh Akhir Zaman

Musuh akan terus cuba mematahkan semangat kita dari terus menulis dan berkongsi cerita dengan cara provokasi macam-macam di mana-mana sahaja.


Jadi beginilah, 

Sarang tebuan usah dijolok, 

Sarang ular jangan diusik. 

Jangan jentik jangan provoke, 

Berperang pun kita sanggup jika dijentik. 


Alhamdulillah masih hidup walau pelbagai tohmahan dan fitnah yang datang dek sebangsa sedarah seketurunanSampai ada yang pelik. 


Beraninya? 😱


Ya kita berani kerana benar.


Sebab itu, 

Takkan Melayu hilang di dunia, selagi mana berpegang kepada aqidah tauhid ISLAMnya kita."- Tuah selalu berpesan -


Jadi, jaga dan genggam sekuat-kuat hatinya aqidah kita ni seperti menggenggam bara api bila mana saat Islam kembali dagang dan ramai sedang berperang.



Hebatnya Bangsa Melayu Kita


  1. Nenek Moyang dan leluhur kita hebat kerana mempertahankan bangsa Melayu yang sememangnya sinonim dengan Islam daripada bangsa penjajah. 
  2. Nenek Moyang dan leluhur kita telah berperang dalam usaha membebaskan bangsa Melayu daripada kezholiman, syirik dan khurafat. 
  3. Aqidah, Syari'at dan Tasawwuf tidak dapat terpisah. Saya pun sentiasa belajar. Sekarang ni saya belajar bab Tauhid. Bagaimana mentauhidkan Allah. Alhamdulillah. 

10 Negara Terkaya Di Dunia


  1. Jika benar MalaySIA tidak tersenarai sebagai negara terkaya di dunia, ia adalah disebabkan harta, takhta dan negara termasuk tanah yang ada habis digadai kepada bangsa asing. 
  2. Kerana bangsa Melayu sendiri sanggup khianat bangsa Melayu. Lihat sahaja tanah di Raub, Pahang dan banyak lagi tanah di Malaysia sudah diberi kepada penjajah atau bangsa bukan Melayu.
  3. Maka, tinggallah apa yang ada sekangkang kera itulah sahaja. 
  4. Akhir zaman sudah dah ni. Akan keluar segala harta milik warisan Nusantara tidak lama lagi dengan izin Allah SWT. Aamiin.



Diserang Lelaki Pondan update 2/3/2021

  1. Saya anak jati bangsa keturunan campuran Melayu Banjar beragama Islam. Jadi apa ada hal jika saya memartabatkan kesukaan kebanggaan dan kecintaan saya? 
  2. Saya bukan taksub semberono. Ini sejarah. Sejarah yang  sudah diputar-belitkan. Sudah memang ini DNA saya DNA campuran Melayu, Banjar dan banyak lagi. Yang tahu, tahulah. 😁
  3. Hairannya saya ada LELAKI PONDAN bernama Charly Van Houten (Melayu nama orang Putih) yang tidak pernah komen posting saya, tiba-tiba sahaja datang hendak bertekak pula? 🤦‍♂
  4. Mesti beliau itu malas membaca tulisan saya sampai habis tu. Sebab itu datang serbu tidak pakai helmet. Menulis tu, masing-masing merapu merepek hendak berbalah sahaja. Entah apa entah segelintir Pondan ni? Berani di SocMed sahaja. 
  5. Saya jika orang suka berbalah dengan saya,  hendak tunjuk hebat atau arah saya itu dan ini, memang saya remove terus dari laman Sosial saya. Pantang sungguh saya orang begini.
  6. Hendak berperang pergilah berperang. Usah setakat lantang bercakap dan berselindung di balik laman sosial sahaja. 
  7. Masing-masing ada caranya tersendiri di medan dakwahnya sendiri. Usahlah mahu bengkeng-bengkeng pada posting saya marah-marah pula? Tak ada adab tidak beradab dan biadap namanya.


SOALAN :

Blh taw siapa pahlawan  melaka


JAWABAN :

5 Hang bersaudara bersama Hang Nadim dan semua pembela Melaka dari pengkhianatan dan penjajahan.


Freemason di kalangan professional dan ahli politik [SUMBER]

Melayu, mudah lupa dijajah, Melayu mudah lupa, bangsa Melayu, tanah Melayu, Malayau, Malacca, bani ta MIM, Melayu berdaulat, Freemason, Melayu Freemason
Pulau Pandan bukan daun bidara, Gunung Daik tak naik lagi; Jika ilmu kurang di dada, usah berhujjah dengan saya; kalah dapat tambah malu lagi.


Melayu, mudah lupa dijajah, Melayu mudah lupa, bangsa Melayu, tanah Melayu, Malayau, Malacca, bani ta MIM, Melayu berdaulat, Freemason, Melayu Freemason

Kuncu-kuncu FREEMASON detected. Share video TGNA kutuk keji Mahiaddin. Dia kata Mahiaddin kambing hitam. Ok fine. Memanglah dah pun. Menteri Malaysia sepatutnya ada stand sendiri tapi dah rela dikambing-hitamkan.  Sekarang ni, rakyat semua jadi mangsa. 

Smart-smart, berbaju coat bertali-leher, agent Freemason rupanya. Apa barang? Senghaja saya minta Mohd Rohhin ni DM kepada saya video itu. Nak tengok apa sebenarnya tujuan Mohd Rohhin ni share video itu. Rupanya video bertujuan hendak suruh undi PRU akan datang sokong bapak Freemason yang kedua. Huh! Tunggang agama sungguh! 😌🙄


Melayu, mudah lupa dijajah, Melayu mudah lupa, bangsa Melayu, tanah Melayu, Malayau, Malacca, bani ta MIM, Melayu berdaulat, Freemason, Melayu Freemason

Video itu rupanya untuk tujuan PRU akan datang. Memang keji perangai ahli politik ni! Tak payahlah nak dakyah saya. Confirm dah saya tolak semuanya. Ahli politik memang ramai freemason. Dalam Atomy Gerakan Missionary Kristian pun ramai ahli freemason. Bapak Freemason dah ramai orang tahu siapa. Ini bapak freemason yang ke dua. Pun dah ramai orang tahu. 

Saya sudah tulis. Lagi ada yang komen hendak persoalkan.

Sebab itu sekarang ni dua-dua kelam-kabut salahkan sana-salahkan sini. Selagi Freemason tak dapat duduk beraja 100% di Malaysia, selagi itulah dua bapak Freemason ni mencari pasal sahaja. Yang jadi mangsa? Rakyat jelata. Kurang ajar sungguh mereka semua ni. Ini 👇 kisah saya.

Ada yang kata jangan sebar aib orang. Eh, eh... patutlah penipu (scammer) makin bermaharajalela. Jenis macam kau lah sembunyikan kejahatan orang biar scammer berleluasa dan semakin bermaharajalela.
Dulu saya terlalu banyak nak belajar nak tahu. Inilah jadinya. 

Sampai saya ni hampir mati nyaris hilang nyawa! Rupanya mereka tu ada kaitan dengan sakaJika saya tahu awal-awal lagi tak ingin saya jumpa mereka tu semua. iewww semua berkhodam syaithon belaka (saya nampak tau banyak di sekeliling mereka). Takut rahsia mereka terbongkar, mereka tuduh, fitnah, tohmah saya pula siap ajak orang pulau saya. Gang freemason ni, syiah pun ada. Hishlah haih.🤦








 





 

Gerakan Missionary Kristian [Sumber Asal]

  1. Gerakan Missionary Kristian dakyah pelbagai cara. Memang ramai tidak perasan pastor Gerakan Missionary Kristian sudah berada di Malaysia dan mereka dalam kalangan bangsa Melayu juga.
  2. Gang Freemason juga ramai di dalam Atomy Gerakan Missionary Kristian. Memang sudah ramai ahli Freemason sebab tu mereka kuat berpakaian smart. Berpakaian seperti Barat. 
  3. Fahmy Adam scammer yang ugut saya, menganiaya, menuduh, fitnah dan tohmah saya sesat, wahabi, Jin Siti Jenar dan bipolar akhirnya semakin terdesak kehidupannya menjadi agent Bisnes MLM Atomy Gerakan Missionary Kristian.
  4. Fahmy Adam merupakan anak didik Dr. Tengku Asmadi (DTA), Leader Besar Bisnes MLM Atomy. Atomy merupakan Dreamy Foundation Gerakan Missionary Kristian.
  5. DTA sanggup ajak ahli Atomy emailkan kepada CEO Atomy Han Gill Park supaya menurunkan Visi dan Misi Gerakan Missionary Kristian, adakah beliau masih Islam lagi? Pembaca fikirlah sendiri. 
  6. Sebab itulah saya tulis Artikel Aqidah bukan perkara mainan ni. 



Bersambung....


Sayangi tanah air, Negara dan aqidah kita.  Sampai bila biarkan melayu dijajah? Tepuk dada tanya aqidah. Sebab tujuan utama mereka menjarah adalah untuk memecah belahkan silatur rahmi dan memesongkan Aqidah.


Penulis

📝©️Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta

Suri Rumah Sepenuh masa.

Social Media Expert Coach, Freelance Blogger & Speaker Digital Marketing, Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan  JAWI berhenti sebab sakit kronik Slipped Disc, dengan izin Allah sembuh sendiri.


Perkara berkaitan :

  1. Kejatuhan Kota Melaka
  2. Akhir zaman manusia terdesak sanggup menipu
  3. Perawat ini sedang mencari mangsa
  4. Scammer Group Iklan Online
  5. Fakta peperangan
  6. Aqidah bukan perkara mainan
  7. Kegiatan pastor-pastor dari Korea Selatan 
  8. Saya hampir mati nyaris hilang nyawa! 
  9. Saka keturunan Harimau dan Naga


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung. Silakan share untuk manfaat ramai.

Sebarang cadangan dialu-alukan dan pertanyaan sila email ke panjialamnusantara@gmail.com

ARTIKEL TERKINI

Tun Teja Ratna Benggala Srikandi dunia

Tun Teja Ratna Benggala Srikandi dunia PART 1.  [ SUMBER ASAL  diakses oleh Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta pada 20 September 2021 @ 2:30am] ...