Wednesday, 17 March 2021

KENAPA ILMU HIKMAH TIDAK PERLU DIPELAJARI?

KENAPA ILMU HIKMAH TIDAK PERLU DIPELAJARI?

Tahun 2017 ada coach merapik suruh ramai followers belajar ilmu hikmah. Tapi saya tidak diizinkan oleh Tuan Suami belajar. Alhamdulillah Dengan Izin Allah, tahun 2020 ilmu tu datang sendiri. Rupanya Coach ni gila isim. Bila diingatkan JAUHI syirik terus meroyan.

Sebab itu saya berani menulis, Ilmu hikmah tidak perlu dipelajari. Serius! Ini pengalaman saya sendiri. Sampai masa ilmu tu datang sendiri. Tetapi saya rujuk Al-Quran dan baca terjemahan fahamkan isi ayat Al-Quran.

Rujuk GURU. Tetapi berhati-hatilah memilih Guru. Berguru dengan Guru yang sesat dan buat kerja syirik buat apa? Kan buang masa dan menambahkan dosa? Orang bijak mesti nampak maksud setiap penulisan saya.

Berguru ni, usah Taksub. Bila taksub itu yang jadi macam saya tahun 2020 tu. Rujuk perkongsian saya di SINI (SILA KLIK, TEKAN LINK DAN BACA YA). Ceritanya panjang. Nanti saya akan kongsikan juga dalam Blog saya ni. 

Tapi tidak mengapa, saya berfikiran positif. 

Baguslah aku terkena dengan Guru begitu. Boleh anak cucu cicit aku jadikan iktibar, buat sempadan dan tauladan.

Salah tau jika kita kata mendewa-dewakan sesiapa pun. Guru Mursyid bukan maksum. Betullah dia manusia tetapi Guru sepatutnya menjadi contoh tauladan kepada anak muridnya lebih-lebih lagi hal AGAMA, ALAM GHAIB dan HUKUM-HAKAM. Usahlah dangkal sangat minda tu hendak menangkan sangat Guru sedemikian jika nyawa anak murid yang menjadi taruhan.

Tiada pengalaman usah ketawa pertikaikan dan mengata bukan-bukan. Cuba anda duduk di tempat saya. Anda tahu tinggi rendahnya langit dan bumi anda berpijak ni. Bila nyawa hampir hilang dari jasad ni akibat KERJA SYIRIK perbuatan guru pengkhianat.

Sebab Guru Mursyid tidak mengkhianati anak muridnya sendiri. Guru Mursyid tidak melakukan perkara Allah larang seperti menduakan Allah SWT dan Rasulullah SAW. Rokok dan shisha pun Guru Mursyid tidak hisap beb.🤭

Alhamdulillah atas ujian dan dugaan. BONGKAR tetap BONGKAR.

Tahun 2021 ini, memang saya, Puteri Nur Cahaya  @ Cikgu iEta akan Bongkar Scammer dan semua kejahatan scammer ni.

Lebih baik jadi Harimau satu hari..Daripada menjadi kambing Seumur Hidup😊"Kata Tuan Jeremy Ryan .


Yeap. Benar sangat tu. Tapi jadi Naga yang sedang tidur pua ba juga. Naga boleh libas semua mangkuk hayun yang mengganggu semua habitat yang ada sekaligus terus. NagaRimau. 😁🤭" Kata Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta


RAJIN-RAJIN MEMBACA BUKAN ASYIK BUAT TELAHAN SENDIRI SEPERTI KITA TU ALIM DAN BERILMU TINGGILAH SANGAT. Walhal apa pun tiada. Ingat ya, Ilmu hikmah tidak perlu dipelajari.


Salam kasih sayang 😍

Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta


RUJUKAN PADA YANG TIDAK FAHAM.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi berkunjung. Silakan share untuk manfaat ramai.

Sebarang cadangan dialu-alukan dan pertanyaan sila email ke panjialamnusantara@gmail.com

ARTIKEL TERKINI

Tun Teja Ratna Benggala Srikandi dunia

Tun Teja Ratna Benggala Srikandi dunia PART 1.  [ SUMBER ASAL  diakses oleh Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta pada 20 September 2021 @ 2:30am] ...